fotofreaket

Alla inlägg under november 2012

Av Mikaela - 28 november 2012 19:11

Idag blev det skrittarbete i och med att jag vart hemma och han behövde bli riden lite och jag behövde komma ut.

Mest på en volt och försöka få honom lugn. Något varv i trav någon gång hit och dit för att växla lite. Serbentiner (stavning?) och överställa lite så att han lossnar. Ställa honom på långsidorna och göra öppna och sluta. På volter ställde jag även honom utåt emmellanåt för att variera det vi gör ofta men sedan gå tillbaka till det vi gjort och finslipa lite på det innan vi övergick till nästa övning.

Så såg i stort sett dagens lilla ridpass ut med en glad och charmig Hasse.

Av Mikaela - 28 november 2012 14:13

Bara jag som hatar känslan att vara sjuk? Eller ja, mer kraftigt förkyld? är hemskt enligt mig.

Av Mikaela - 25 november 2012 22:16

Är så trött på sådana bilder som dessa:



Och många fler.



Liksom, vi som har problem med att gå upp i vikt (vilket enligt andra är enkelt, men som det inte är), vi blir minst lika nedtryckta för att vi är smala. Vi kämpar med vikten, vi har det svårt, och när man ser dessa bilderna och liknande känner jag att det känns som att man inte duger. Tycker detta är helt fel!


Men bara min åsikt.

Av Mikaela - 24 november 2012 17:08

Haha galen hund man har, men går inget annat än älska! xd

Av Mikaela - 24 november 2012 17:08

Haha galen hund man har, men går inget annat än älska! xd

Av Mikaela - 18 november 2012 18:45

Vart hos Hasse under dagen och tränat dressyr "själv".. Gick helt fantastiskt i slutet! Känns i både armar och ben nu haha!

Av Mikaela - 16 november 2012 07:50

Var iväg på träning med Hasse igår, bara framsteg. Det gick mycket bättre och det går nog att rätta till felridningen. Men han gör inget för att vara elak, bockar, sparkar, bits aldrig osv. Men han är ingen lätt ponny. Han stressar lätt om man har för korta tyglar osv. Men han är alltid nöjd och frustar och öronen fram när han rids, hääärliga ponny!  



Av Mikaela - 16 november 2012 07:40

Har inte haft tid, lust, ork med mera att blogga. Vart så mycket nu ett bra tag. Det liksom blev för mycket. Har haft det väldigt svårt och jobbigt. Men nu känner jag att jag får försöka ändå. Får se.

Presentation


Jag som har boggen är en glad 96:a som har bloggen som foto- och häst- och vardags blogg ;) och om det är något ni undrar så är det bara att fråga på:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vardag

Foto

Häst & hund


Ovido - Quiz & Flashcards