fotofreaket

Alla inlägg under januari 2013

Av Mikaela - 28 januari 2013 16:42

Ingen ork för något, allt känns kämpigt på något sätt, men ja, får sätta mig ner o bara slappna av, inte stressa helt enkelt.


Red inget förra veckan p.g.a vädret. Dock reds det i förrgår (lördags) och igår (söndag).


Ridpass Lördag: Blev ett ridpass runt en halvtimme och det gick inte särskillt bra men gav inte upp. Hasse var stressad, tittig och spänd. Han ville bara fly, började bli stark vissa tillfällen men behövde ändå gå någorlunda bra innan vi avslutade. Anledningen till att det gick som det gick var för att två pojkar spelade ishockey 10meter ifrån paddocken ungefär. Hasse har antagligen aldrig vart med om det innan men han skötte sig väldigt bra trots allt.


Ridpass Söndag: Tog jag och mamma en skrittrunda där dem skrittade i powerwalk tempo en timme. Snö och blåst, några småhopp (inbillad rädsla från hästarna, och av ljud, vind osv.) sen blev det lite mys innan hästarna gick ut igen.


Vart en ganska lugn helg för övrigt, inte gjort något speciellt, känns skönt ändå.

Av Mikaela - 13 januari 2013 14:40

Mina och brorsans mobilskal som vi har tillsammans, tror jag fick med alla xD vilket är DIN favorit?:)

Av Mikaela - 13 januari 2013 14:34

Inte för att jag har bra självförtroende, vilket är väldigt jobbigt så börjar jag bli mer och mer nöjd med mig själv, utseende och det jag gör, känns otroligt skönt att börja komma mot toppen! Ett råd är att aldrig ge upp, kämpa! Klarar jag saker klarar definitivt du det med, ge det tid bara!

Bilder tagna under året 2012, året jag hittade mig själv.

Av Mikaela - 4 januari 2013 11:56

Passat djur, hus och stall med mamma en vecka, kom hem natten till torsdag, känns i hela kroppen, helt utmattad haha!

Idag blir det stan med familjen, ska kika objektiv eventuellt, nu när man äntligen har pengar!

Av Mikaela - 1 januari 2013 12:04

Woops blev lite sovmorgon, hehe inget mig emot. Haha. Men mamma har vart snäll o mockat, så blir ridning efter maten någon gång. Hihi har ju precis fått i mig frukost^^

Hoppas ni hade en trevlig nyår, kommentera mer än gärna vad just DU/ni brukar fira nyår, eller om ni inte firar nyår. Hade vart lite kul att se o läsa hur andra firar det nya året. :)

Själv satt vi och åt tre rätters middag.
Förrätt: gratinerad hummer
Huvudrätt: oxfilé och någon potatiskaka
Efterrätt: någon sufflé (var blåbär, glass och något över det som snabbt var inne i ugnen)
Var helt okej, men efterrätten var helt klart godast enligt mig.

Sen tittade vi på TV på någon cirkus sak, satt och pratade och tog det lugnt. Här jag bor skjuts raketer från någon dag tidigare och i princip hela dagen smått innan 12, sen börjar det på riktigt. Dock sköt vi våra lite tidigare så vi hann åka innan raketregnet. Sen blev det att göra sig i ordning för att sova. Nyår firades bara med hundarna, familjen och morfar...

Presentation


Jag som har boggen är en glad 96:a som har bloggen som foto- och häst- och vardags blogg ;) och om det är något ni undrar så är det bara att fråga på:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vardag

Foto

Häst & hund


Ovido - Quiz & Flashcards