fotofreaket

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Mikaela - 2 juni 2012 21:12

Jo, imorgon bär det av till Lina och följa med som hästskötare när hon tävlar. Blir dressyr dax. Div 3 lag.. Dock vet jag inte vart tävlingen går någonstans. Någon som vet?



//Mikaela

Av Mikaela - 2 juni 2012 20:21


En kompis till mig har nu fått ta det stora beslutet att sälja sin fina C-ponny s.k Phu. En jättefin ponny som är pigg och vaken, en riktig guldklimp enligt mig. Hade jag inte vart så lång som jag är skulle hon nog vart min x) men tyvärr är man för lång:/. Men du som ska gå över till C-ponny och kan endel och vet hur man hanterar pigga/vakna hästar skulle hon varit helt perfekt. En helt underbar ponny med en enorm utstrålning!

annonsen finns här: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=617165&inriktning=&typ=

bild lånad av ägaren



Alla annonser
Säljes 

 

Datum: 2012-06-02   

Annonsid:
617165
supersnäll c-ponny

-

-

-

-

Typ: C  -  Inriktning: Allround  -  Kön:
Sto
  -  Födelseår: 1997 
Namn: Black Beauty (Phu)  
säljer nu min älskade c-ponny skäck med sorg i hjärtat.
hon är 136 cm i mkh. säljes ändast pga övergång till D-ponny. hon är hur snäll
som helst att ha att göra med. snäll att rida ut på själv men också i grupp men
då behöver hon vara först i ledet. snäll att sko, duscha, hantera och ha med på
tävling. i lastningen får man inte stressa.
Hon är ganska så ny på
tävlingsbanorna. behöver en rutinerad tuff och bestämd ryttare som inte är rädd
för fart då hon kan upplevas som stark och het i hoppningen.
i utrustningen
ingår allroundsadel, träns, täcken, benskydd och ryktlåda med borstar.
LD- LC
hoppning. LB:1 dressyr

hoppfilm:
http://www.youtube.com/watch?v=-bnpxGM5mFw&feature=relmfu

annan film:
http://www.youtube.com/watch?v=x-lSfT7TzTw&feature=relmfu
 
 
 

Pris  20 000 kr


:)

Av Mikaela - 2 juni 2012 12:33

Igår så blev det uteritt med mamma och Lina, riktigt mysigt. Birk var helgalen så han fick stanna i boxen så vi tog Ninja, Macki och Asta, Lina på Ninja, mamma på Macki och jag på Asta.





Macki är 21 år



Asta är 6år (?)




Ninja är 3år


Birk är 9år.



Vi hann inte så långt med Birk igår då han sköt upp ryggen och reste sig så det blev farligt så Lina fick hoppa av för säkerheten. Det var riktigt läskigt när han höll på för han respekterar inte ryttaren och ibland när han reser sig upp så är det precis som att han är ute efter en. Han är farlig för sig själv och andra.


Så Lina fick ta Ninja istället. Men det gick super och det var jättehärligt att få komma ut i skogen lite.


Jag fick även vara med i sommardressyren på Hylte Ryttarförening om det inte krockar med någon annan tävling, skitkul även om jag mer är en hoppryttare.


Idag så kommer min moster Josefine och hennes kille, ska bli jättekul att få träffa henne igen då det var längesen och hennes kille har jag aldrig träffat innan, så det blir spännande.


//Mikaela

Ovido - Quiz & Flashcards