fotofreaket

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela - 23 september 2011 21:34

Sitter och äter godis och chips med familjen och myser med vovsingen. Vi ser på nån konstig film på 4:an som pappa tvunget ska se :p men tur det fins laptop som man kan sitta vid!:) gör ni en sånn här fredagskväll? :)


//Mikaela

Av Mikaela - 23 september 2011 20:09

Äntligen hemma.. Nu ser man på idol ;D

hörs kanske sen :)


//Mikaela

Av Mikaela - 23 september 2011 18:43

Då ska man snart åka till stallet och ta in hästarna och kvällsfodra... Sen hem och se idol.. Får se om jag hinner blogga där imellan:)


 

hahah Amadeus i somras xD


//Mikaela

//Mikaela

Av Mikaela - 23 september 2011 18:22

Vet inte vad jag skulle göra utan dig! Du är bland det bästa som hänt mig!

Du finns där när jag är ledsen eller behöver prata. Det känns som att du förstår allting. Du är alltid glad, vilket gör mig glad. Du är bland den finaste killen jag vet om. Och promenaderna med dig är alltid lika underbara. 

om du inte kan se videon på bloggen så är länken http://www.youtube.com/watch?v=CAz1GpZWxOg&feature=relmfu .



Alfons du är världens underbaraste hund!!


   

Hahahha vem trodde ni jag menade?xDD



//Mikaela

Av Mikaela - 23 september 2011 17:46

Börjar gråta varje gång jag hör denna låten med Maddi Jane. Hon sjunger sjukt fint. Och den får  mig att tänka på Santos. Ni som hängt med i de flesta inläggen vet vem Santos är, för dom som inte vet så kommer här en text från hjärtat med tankar och sånnt. Men först kommer låten.

om ni inte kan se filmen på bloggen är här länken: http://www.youtube.com/watch?v=lDD4E_Y1tn8 .


Bildbomb på Santos:


                 


Santos är en liten D-ponny med hjärtat på rätta stället. Han betydde allt för mig. Vi började med att inte enns kunna fatta vänster galopp och knappt få över honom på en bom, till att hoppa 1meter utan problem. Tävlade upptill 80cm en gång, tyvärr petade han till 1bom men annars var han hur fin som helst.

Santos var min drömponny och kommer alltid att vara. Alla sa att vi var som gjorda för varandra, vilket jag tyckte stämde in väldigt bra. Tillochmed i dressyr gick det bra.


Det var inte ofta att han stannade vid hinder, eller rev. Han gjorde alltid sitt bästa och kunde både vara lugn för dom som gillade det och även pigg för dom som ville det.. Han var verkligen perfekt för ridskolan. Han gick i form med alla bara man hade kontakt och trampade under sig jättefint tillochmed för nybörjare gick han bra.


Santos var en ponny som älskade att sammarbeta och gosa.


Tävlingsresultat med mig och Santos:

Km 3:a dressyr

Rm (ridskolemästerskap) 1:a hopp och dressyr

CR alla felfria utan ca 2-3st, och det var ganska många rosetter vi fått tillsammans..


ett ABC om Santos för att ni ska få reda om lite till om honom:

S sötnos

A arbetsvillig

N nallebjörn

T tokig

O onormal^^

S snäll barnponny

om jag bara skulle få beskriva santos i en kort mening skulle det nog vara :

"världens finaste och snällaste ponny."


Och det vi hade trodde jag skulle vara omöjligt, 2år tillsammans sen bestämde ridskolan att dom inte skulle ha kvar honom längre då de hade ont om pengar och hans tänder blev för dyra.. Så där var det slut.. Det är därför jag tycker låten passar till vår kärlekshistoria mellan ett djur och en människa eller så.


//Mikaela

Av Mikaela - 23 september 2011 16:00

Då har lillebroshan åkt med morfar till honom och ska sova över där :p. Skönt endå att slippa allt bråk xD.

ahha jag o min knäppa humor xD om ni inte kan se klippet är länken http://www.youtube.com/watch?v=v1V5LOncc9Q . :)



//Mikaela


Av Mikaela - 23 september 2011 14:32

  haha jag just nu.

hår: uppsatt mellanhög hästsvans

byxor:  joggingbyxor=fredagsmysigt

kofta=träningsjacka aktigt

t-shirt= svart mjuk t-shirt typ xD

inga speciella märken typ..


Av Mikaela - 23 september 2011 13:53

Idag hade vi en inställd lektion så vi slutade 11.20 :D. Verkligen jätteskönt. Lite träningsvärk från gårdagens lektion. Alla hästarna var ju halta så vi fick ha gymkhana utan hästar. Jag och Malin som var i lag kom 2:a (av 2 lag xD). Men det var ju lite fusk eftersom i andra laget  var det en jättesnabb vuxen, som jag tydligen nästan sprang lika fort som ;).

sorry för suddig bild, men man skakade ju xD. Min och malins rosett :p.



//Mikaela

Ovido - Quiz & Flashcards