fotofreaket

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Mikaela - 13 juli 2012 17:29

Igår blev det ett dressyrpass med Ninja. Från att hon var spänd och hoppade och inte riktigt ville, men efter en ca halvtimme blev hon sitt fina, härliga jag.


Jag vet var det innebär att rida unghäst, exempelatt de ofta förändrar sig i sättet, men grejen är att inte ge upp när det går dåligt.


här kommer 2 bilder på Lina och Ninja på Ninjas första pay & jump



   


Av Mikaela - 13 juli 2012 14:11

Bara jag som tycker det är fel att det finns dam och herr ridstövlar? för det första så är ofta herr storleken högre och smalare i skaftet. Men är nästan ingen skildnad mer än det?

Det finns många tjejer i sverige som är låga och smala av olika skäl, så dam storlekarna blir lätt för stora.


Till exempel Tretorn falsterbo, de finns i dam och herr modell, men jag tycker herrmodellen är mycket snyggare och stilrenare, den passar till både hoppning och dressyr medans dam modellen inte passar till dressyren (enligt mig).



Dam modellen


herrmodellen.


Vad tycker ni?







Av Mikaela - 13 juli 2012 13:53

Fick bli detta som fick följa med mig hem:

  • bruna JW ridbyxor
  • Tretorn ridstövlar
  • piké tröja av märket JW

Inte så mycket men fick bli det iallafall:)


Ovido - Quiz & Flashcards